E-commerce

E-commerce
E-commerce : iedereen weet het ; iedereen spreekt erover en het wordt steeds meer gebruikt om online (van thuis uit, via de computer) aankopen te doen. Analyse toont dat het aantal aankopen “online” ieder jaar nog met meer dan 10 % stijgt. En deze stijging gaat nog een paar jaar aanhouden.

Resultaat : grote bedrijven bieden, naast de traditionele distributie (fysieke winkel), e-commerce aan. De verdeling van die producten gebeurt door externe toeleveranciers (stockage van de producten + klaarmaken van de bestellingen + transport voor thuislevering).

Reeds 12 jaar geleden is Maatwerkbedrijf BWB, vroeger BW Bouchout genaamd, begonnen als toeleverancier van dit soort diensten. Als pionier hebben we dus een belangrijke positie in de markt.

Voor één van de grootste koffiemerken ter wereld maakten we dagelijks tot 7000 individueel verpakte collies klaar voor de eindconsumenten in België en Luxemburg. Elke collie is verschillend en gaat uit van honderden referenties. Toch konden we dit productieproces (deels geautomatiseerd) zodanig structureren zodat we met personen met een handicap een bijna foutloos parcours konden afleggen. Elke dag weer haalden we de deadline: koffie die, voor 16 uur door de consument besteld werd, werd door ons op de juiste manier, diezelfde avond nog, op de vrachtwagen gezet. De levering gebeurde binnen de 24 à 48 uur.